مراحل تولید کنسرو چیتی مرحله به مرحله:
لوبیا چیتی یکی از زیرگونه های لوبیا سبز است و منشا آن را به آمریکای جنوبی نسبت می‌دهند.لوبیا چیتی بعد از منقرض شدن چیتی یا دهکده‌ی سرخ پوستان هندی به این اسم نامگذاری شد. تاریخ نشان می‌دهد که لوبیا چیتی از ۱۵۰۰ سال قبل وجود داشته است. لوبیا چیتی درمان کننده‌ی بیماری های دستگاه ادراری و قلبی عروقی،تقویت کننده قلب و مغز،نرم کنندهی سینه و ریه،پائین آورندهی کلسترول و فشار خون و ضد سرطان است.لوبیا به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر،روده ها را نیز تمیز نگه می دارد.این گیاه همچنین دارای ویتامین و املاح بسیاری است که در جدول پایین به آنها اشاره می کنیم.
توجه به این نکته ضروری است که لوبیا به علت داشتن پروتئین زیاد برای اشخاص مبتلا به نقرس و اسید اوریک بالا مناسب نیست.

مراحل تولید کنسرو لوبیا چیتی:
تمیز کردن دانه ها:جداکردن ساقه،برگ،الک کردن،حذف دانه های ریز،درجه بندی و حذف دانه های ناسالم.
شستشو و خیساندن:خیساندن دانه های لوبیا مدت ۱۴ الی ۱۸ ساعت در وانهای بزرگ استیل.
آنزیم بری:این عمل توسط دیگهای آب جوش و یا دستگاه انجام می گیرد و در صورتی که زمان خیساندن لوبیا کافی نباشد،میتوان زمان آن را افزایش داد.
بازرسی دانه ها:حذف دانه ها و قارچ های بیرنگ،چروکیده،ناسالم و معیوب.
پرکردن لوبیاها در قوطی:با احتساب میزان جذب آب در مرحله پخت نهایی قوطی از لوبیا و قارچ پر میشود.
پرکردن سس در قوطی:معمولاً به صورت داغ و در دمای ۹۰ درجه صورت میگیرد.
هواگیری داخل قوطی:در این مرحله قوطی ها به مدت ۳ دقیقه از تونل هواگیری عبور می کنند.
دربندی و فرآیند حرارتی:بایستی بلافاصله پس از مرحله دربندی و تا زمانی که هنوز قوطیها داغ هستند،صورت گیرد.بدیهی است زمان آن تابع سایز قوطی،درجه حرارت اولیه و…است.
سرد کردن قوطیها:با استفاده از آب بهداشتی،قوطیها را پس از فرآیند حرارتی سرد می کنند.
انتقال به انبار قرنطینه:پس از خشک کردن جدار قوطیها و کدگذاری،قوطیها کارتن گیری شده،تا پایان انجام آزمایشات واحد کنترل کیفیت و گرفتن مجوز به انبار قرنطینه منتقل میگردند.
بسته بندی نهایی:پس از صدور مجوز ترخیص توسط آزمایشگاه،قوطیها برچسب گذاری شده و پس از چاپ تاریخ تولید،تاریخ مصرف و شمارهی ساخت،بسته بندی نهایی صورت گرفته و محصول نهایی روانه بازار مصرف میگردد.

بسته بندی و نگهداری کنسرو:
بسته بندی کنسرو باید استاندارد بوده و دارای برچسب مناسب (تاریخ تولید،انقضاء،شرایط نگهداری،شماره پروانه،مجوز،آدرس کارخانه و زمان ماندگاری)باشد.غذاهای کنسرو شده چنانچه با اصول صحیح علمی تهیه شوند برای مدت های طولانی قابل نگهداری هستند و در اثر مرور زمان تنها ممکن است،تغییرات ناچیزی در کیفیت خوراکی آنها ایجاد شود.عوامل بسیاری ممکن است باعث فساد و سمی شدن محتوای آنها شود که برخی از این عوامل ظاهری هستند و افراد با کمی دقت می توانند آنها را تشخیص داده و از مصرف آن خودداری نماید،شناخت این علایم برای کلیه افراد ضروری است.
برای شناسایی قوطی ها و اطمینان از سالم بودن آنها لازم است قبل از هرکار برچسب کاغذی آن را جداکرده تا بدنه‌ی قوطی و درزهای آن کاملاً آشکار شوند و با بررسی قوطی،در صورت وجود هر یک از علایم زیر ازمصرف آن خودداری کرد:تورم،نشت قوطی،تورفتگی بدنه و دربها،زنگ زدگی سطوح خارجی و داخلی،تغییر رنگ محصول و بوی نامطبوع.

 

قیمت عمده کنسرو لوبیا:

میانگین قیمت کنسرو لوبیا چیتی 380 گرمی با درب آسان باز شو مبلغ 8500 تومان است.